خشایار نیکزادفر در گفت‌و‌گو با میراث‌آریا:فرآیند فعالیت شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی کاملا قانونی است/ سامان‌دهی خانه‌مسافرها با هدف جلوگیری از مشکلات است

خشایار نیکزادفر در گفت‌و‌گو با میراث‌آریا:فرآیند فعالیت شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی کاملا قانونی است/ سامان‌دهی خانه‌مسافرها با هدف جلوگیری از مشکلات است

مدیرعامل شرکت مادر‌تخصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به خبر منتشر شده در خبرگزاری مهر با تیتر «ورود وزارت میراث‌فرهنگی به خانه‌مسافرها فسادزاست»، گفت: «فعالیت این شرکت کاملا قانونی است و بر مدار قانون حرکت می‌کند، سامان‌دهی خانه‌مسافرها با نظارت اماکن ناجاست؛ بنابر این باید سوال کرد کجای این فعالیت فسادزا است؟.»

خشایار نیکزادفر امروز چهارشنبه 11 تیر 99 در گفت‌و‌گو با خبرنگار میراث‌آریا، تصریح کرد: «در این گزارش آمده است: “مرکز پژوهش‌های مجلس درباره خانه مسافرها گزارشی تهیه و در آن نوشته که ‌ورود شرکت مادرتخصصی ایران‌گردی در خانه مسافرها از نظر قانونی ابهام دارد، ورود وزارتخانه میراث‌فرهنگی نیز به آن فسادزاست.” در حالی که به نظر می‌رسد فرد یا افرادی که این موضوع را مطرح کردند از دستورالعمل‌ها و فرآیند قانونی که این شرکت برای سامان‌دهی خانه مسافرها طی می‌کند اطلاع ندارند.»

او افزود: «شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی به استناد تبصره 2 ماده یک قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایجاد شده و به‌عنوان بازوی اجرایی و عامل تصدی‌گری در خصوص سامان‌دهی خانه‌مسافرها تعیین شده است.»

نیکزاد‌فر افزود: «در حال حاضر 300هزار خانه‌مسافر در کشور وجود دارد که این خانه‌مسافرها را وزارت میراث‌فرهنگی یا این شرکت به وجود نیاورده‌اند؛ بلکه وجود داشته‌اند؛ حال در این میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از طریق شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی به دنبال سامان‌دهی این خانه‌مسافرها است.»

این مقام مسئول ادامه داد: «تا کنون 30 هزار خانه‌مسافر سامان‌دهی شده‌اند و دستورالعمل جدیدی از دی ماه سال گذشته در این خصوص تبیین و ابلاغ شده است.»

او با بیان این که تمام فرآیندهای قانونی این سامان‌دهی طی شده است، افزود: «ما سامانه‌ای را برای شناسایی و ساما‌ن‌دهی خانه‌مسافرها تهیه کردیم که نماینده اماکن نیز بر این سامانه نظارت دارد، تمام فرآیندهای شناسایی و سامان‌دهی خانه‌مسافرها از طریق این سامانه انجام می‌شود که در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا و ضرورت پرهیز از مراجعه حضوری ارباب رجوع یک مزیت بسیار خوب به حساب می‌آید.»

نیکزادفر ادامه داد: «این شرکت به‌منظور سامان‌دهی خانه‌مسافرها ورود پیدا کرده و تا کنون 30 هزار خانه مسافر سامان‌دهی شدند و سامانه نیز در حال حاضر فعال است و تمام فرآیندها به استناد قانون انجام می‌شود و نماینده اماکن نیز بر این خصوص نظارت دارد، حال این میان باید از مطرح کنندگان این موضوع سوال کرد که فرآیندی که کاملا قانونی طی می‌شود بر چه اساسی فسادزاست؟»

او در پایان خاطرنشان کرد: «سامانه‌ای که طراحی شده یک سامانه جامع است که تمام فرآیندهای قانونی را طی کرده و موضوع میزبانی از مسافر را تسهیل کرده و حتی به منظور آموزش شیوه صحیح میزبانی از مسافران و گردشگران با همکاری اداره‌کل آموزش معاونت گردشگری، سه فیلم کوتاه در خصوص شیوه میزبانی از مسافران در این سامانه بارگذاری شده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *